Dulce, bun si sanatos? Da, indulcitor natural. | Sublima
Image Alt

Blog

Ştiaţi că un om obişnuit consumă zilnic între 200 şi 400 de calorii pe zi din zahăr rafinat adăugat în alimente? Principalul inculpat pentru numărul mare de calorii este zahărul rafinat care se găseşte în aproape orice aliment, de la pâine la cereale, mezeluri sau semipreparate!

Dar efectele negative ale zahărului rafinat consumat nu se opresc aici. Acestea pot include diabetul zaharat, cariile dentare, obezitatea, bolile de inima şi probleme de memorie şi raţionament.

Industria alimentară a răspuns îngrijorării consumatorilor legate de aportul caloric foarte mare şi de problemele de sănătate cauzate de zahăr şi a înlocuit o parte din zahărul rafinat cu îndulcitori artificiali. Aţi întâlnit cu siguranţă sucuri şi alimente cu aspartam, sucraloză sau zaharină.

Din păcate, aceşti îndulcitori nu ajută la menţinerea greutăţii ci, de multe ori, au exact efectul advers.

Îndulcitorii artificiali sunt foarte potenţi şi o cantitate minusculă produce un gust mai puternic decât al zahărului (într-adevăr, fără caloriile aferente). Dar utilizarea lor frecventă duce la suprastimularea receptorilor de gust dulce şi limitează toleranţa la gusturile complexe.  Asta înseamnă că persoanele care folosesc în mod obișnuit îndulcitori artificiali nu mai apreciază gustul dulce natural al fructelor şi, ca atare, nu le mai mănâncă, iar legumele, pâinea sau alimentele gătite în casă li se par de-a dreptul fade. De aceea se vor orienta inconştient către alimente cu gust puternic, dulce sau sărat, adică alimentele nesănătoase de tip fast-food care duc la câştig de greutate.

În ultimii ani a mai apărut un tip de îndulcitor, folosit pe scară largă de producătorii de alimente: siropul de porumb cu conţinut înalt de fructoză (HFCS). Deşi este promovat ca îndulcitor natural, nu este deloc aşa. El este un derivat al siropului de porumb, obţinut din porumb modificat genetic. Mulți experți sunt de părere că, alături de zahăr, HFCS este un factor cheie în epidemia de obezitate de astăzi.

Alternativele naturale

Din fericire, există îndulcitori naturali care sunt alternative sănătoase și gustoase la toţi îndulcitorii de mai sus.

  1. Ştevia

Ștevia este numele dat unei plante native din America de Sud, folosită de sute de ani datorită frunzelor sale extrem de dulci. Glicozidele din ştevia sunt compușii activi responsabili pentru dulceața ei, iar ştevia este extrem de apreciată astăzi datorită faptului că este de 40 de ori mai dulce decât zahărul, dar nu afectează nivelul de zahăr din sânge! De asemenea, nu are efecte secundare negative asupra organismului, spre deosebire de zahărul obișnuit și este utilă în special pentru diabetici.

Mai multe studii arată că steviozida, care este unul dintre compușii dulci din ștevia, poate scădea tensiunea arterială ridicată cu 6-14% şi este eficientă în curele de slăbire deoarece nu are practic calorii!

Pentru că ne dorim ca oamenii din jurul nostru să fie mereu sănătoşi, am creat Dulce de Ştevie, o tinctură fără alcool care va îndulci natural şi sănătos toate alimentele dumneavoastră.  Dulce de Ştevie are grija de sănătatea şi de silueta dumneavoastră şi are risc 0 pentru obezitate sau diabet!

     2. Siropul de arțar

Ştiaţi că siropul de arţar conţine minerale? Are în compoziţie calciu, potasiu, fier, zinc şi mangan! De asemenea, are 24 de antioxidanţi care contribuie la combaterea radicalilor liberi din organism!

El este un produs 100% natural şi are un indice glicemic ceva mai mic decât al zahărului.  Se recomandă moderaţie în utilizare deoarece, folosit în exces poate duce la creşterea nivelului de zahăr din sânge.

      3. Zahărul din nucă de cocos

Bogat în polifenoli, fier, zinc, calciu, potasiu, antioxidanti, fosfor şi alți fitonutrienţi, zahărul din nucă de cocos este o alternativă naturală la zahărul rafinat! Este obţinut din răşină de cocos şi conține o fibră cunoscută sub numele de inulină. Această fibră poate ajuta la încetinirea absorbției glucozei, oferind o alternativă pentru cei care sunt preocupaţi de nivelul de zahăr din sânge. Asociația Americană de Diabet a subliniat faptul este în regulă ca persoanele cu diabet zaharat sa folosească zahărul de nucă de cocos ca îndulcitor, este important să îl folosească în același mod în care folosesc zahărul deoarece conține la fel de multe calorii şi carbohidrați – aproximativ 15 calorii și patru grame de carbohidrați pe linguriță.

      4. Mierea

Nu credem că mai este nevoie să subliniem avantajele aduse de miere! Este „blindată” de vitamine, minerale şi antioxidanţi şi are numeroase efecte benefice asupra sănătăţii noastre.

Ajută la întărirea imunităţii, la scăderea colesterolului rău, la scăderea nivelului de inflamaţie din organism şi multe altele!

Consumul moderat de miere are numai avantaje asupra sănătăţii şi nu trebuie să lipsească din dieta sănătoasă a oricărei persoane. Cu toate acestea, mierea are un conţinut mare de zaharuri şi trebuie consumată cu moderaţie.

Deşi mierea este compusă în cea mai mare parte din zahăr, are doar aproximativ 30% glucoză și mai puțin de 40% fructoză. Există și alte 20 de zaharuri în miere, multe dintre ele fiind mult mai complexe. Acest lucru înseamnă că organismul consumă mai multă energie pentru a descompune zaharurile în  glucoză şi, prin urmare, câştigul caloric este unul mai mic!

Există şi alte alternative sănătoase la zahărul rafinat! Atenţie însă la conţinutul caloric şi la indicele glicemic al acestora. Singurul îndulcitor pe care îl puteţi folosi fără restricţie este ştevia, deoarece are un conţinut caloric nul şi nu contribuie la îngrăşare.