5 cai de combatere a sindromului premenstrual | Sublima
Image Alt

Blog

Sindromul premenstrual nu este o boală, dar poate afecta atât de tare starea femeilor încât unele dintre ele sunt nevoite să renunţe câteva zile la şcoală sau serviciu.

Sindromul premenstrual este o combinaţie de simptome pe care femeile le au cu o săptămână sau două înaintea menstruaţiei. Şi nu sunt puţine cele reclamă aceste simptome! Peste 90% dintre femei acuză dureri de cap, balonare şi o stare de spirit alterată înaintea menstruaţiei. Iar pentru un procent mic, aceste simptome pot fi atât de severe încât nu pot face faţă unei zile obişnuite la şcoală sau la serviciu.

Sindromul premenstrual apare după ovulaţie şi înaintea menstruaţiei, iar cercetătorii pun acest sindrom pe seama scăderii nivelurilor de estrogen şi progesteron care încep să „cadă” dramatic după ovulaţie, dacă nu apare sarcina. Odată cu restabilirea nivelului optim de hormoni, lucrurile încep să îşi reintre în normal.

Pentru unele dintre femei, simptomele sunt aproape inexistente şi nu interferă cu absolut nimic în viaţa normală. Pentru altele însă durerile de cap sau cele de menstruale pot fi extrem de puternice sau stările emoţionale pot fi atât de bulversante încât fac aproape imposibilă o zi normală de lucru.

Mai ales femeile peste 30 de ani sunt expuse riscului de sindrom premenstrual, dar acesta poate apărea încă de la vârsta adolescenţei.

Simptome

Recunoașterea simptomelor vă poate ajuta să depășiți multe dintre problem, prin prevenţia lor şi minimizarea impactului pe care îl au asupra vieții dumneavoastră:

Oboseala

Ţineţi un calendar şi, identificaţi perioada dinaintea menstruaţiei. Încercaţi ca în zilele dinainte să dormiţi suficient şi să evitaţi stimulentele (cafea, alcool).

Anxietatea

Dacă aveţi un stil de viaţă cu un nivel ridicat de stres, atunci perioada menstruală se poate transforma într-un adevărat coşmar! Temerile şi anxietatea dumneavoastră vor fi exacerbate de fluctuaţiile hormonale şi vor face perioada extrem de greu de suportat. De aceea, înaintea perioadei menstruale, încercaţi să faceţi în fiecare zi câte ceva pentru dumneavoastră:  faceți o baie, citiți o cartea bună sau ieşiţi la plimbare.

Dureri de cap

Reprezintă unul dintre cele mai frecvente simptome. De aceea, încercaţi să evitaţi pe cât posibil cofeina și încercați să dormiţi cel puţin opt ore pe noapte.

Schimbările de dispoziție sau iritabilitatea

Pentru cineva din exterior schimbările de dispoziţie pot părea un moft, „toane” ale femeilor. Dar pentru cele care trec prin asta, poate fi un adevărat roller coaster lunar care le lasă epuizate şi triste la sfârşitul perioadei menstruale. Pentru combaterea iritabilităţii încercaţi să dormiţi bine şi evitaţi cafeaua timp de câteva zile.

Balonarea

Neplăcut simptom, când simţi că nu te mai încape nimic! Combaterea balonării se face printr-un consum ridicat de fructe şi legume şi evitarea grăsimilor şi zaharurilor.

Cum combatem sindromul premenstrual?

Mişcare

Cel puţin 15 minute de exerciţii fizice în fiecare zi vor ameliora tensiunile, vă vor relaxa muşchii şi vor contribui la echilibrarea hormonală.  Exerciţiile de yoga vă pot ajuta să restabiliţi fluxul energetic în organismul dumneavoastră şi să vă simţiţi echilibrată şi optimistă.  În plus, mişcarea contribuie direct la ameliorarea durerilor menstruale.

Dormiţi bine

Cele opt ore de somn sunt „sfinte”! Daţi astfel organismului dumneavoastră puterea de a se regenera complet şi de a lupta eficient împotriva simptomelor premenstruale.

Alungaţi stresul

Calmarea minţii şi relaxarea corpului vor face mai uşoară combaterea stresului şi a anxietăţii. Faceţi o baie relaxantă, faceţi yoga sau ieşiţi în natură să alergaţi sau să vă plimbaţi. Şi socializarea este o metodă excelentă de combatere a stresului, deoarece vă ia mintea de gândurile anxioase!

Dieta

Dar poate niciuna dintre metode nu este atât de puternică ca dieta. Asigurarea cantităţii potrivite de nutrienţi organismului va face ca toate simptomele să fie ameliorate. Vitaminele, mineralele şi alţi nutrienţi se vor asigura că organismul este pregătit să combată simptomele şi să se echilibreze hormonal cât mai repede.

Plantele, ajutor preţios

Tot la capitolul nutrienţi, este indicat ca în această perioadă să apelaţi la suplimente naturale care vor contribui la combaterea simptomelor şi echilibrare hormonală. Dacia Plant a creat special pentru dumneavoastră gama Sublima în care veţi regăsi produse excelente pentru echilibrarea hormonală naturală. Deficitul de estrogen sau progesteron poate fi corectat prin Sublima Estrogen Natural sau Sublima Progesteron Natural, cu ajutorul fitoestrogenilor care imită estrogenii umani şi au acţiune similară în organism. Produsul „premium” însă pentru combaterea sindromului premenstrual este Sublima Menstrolin.  O combinaţie atent cercetată dong quai, lemnul-lui-Avram , boswellia, creţişoară, cimicifuga, zmeur, kudzu , muşetel, angelica , coada-soricelului, fenicul şi roiniţă vă va ajuta să reduceţi riscul de apariţie a durerilor menstruale şi premenstruale şi va combate stările neplăcute care apar înaintea şi în timpul ciclului menstrual.

Sperăm ca toate sfaturile de mai sus să vă ajute să treceţi mai uşor peste simptomele premenstruale. Dacă însă simţiţi că simptomele dvs. sunt greu de gestionat, ar trebui să mergeţi la medic pentru a vedea dacă nu este cumva o condiţie mai gravă.